A közúti biztonság ideális állapot, de csak nehezen elérhető. Soha nem lesz száz százalékos. Sajnos nagy mértékben hozzájárul ehhez a végtelen "kočkování" az autósok és motorkerékpárosok között, valamint a motoros védőfelszerelések hiánya.
Távoli célok
Biztonság. Mindenki beszél róla, mindenki próbálja elérni, de az eredmény továbbra is messze van. Sőt. A balesetek száma nő, és az egyik fél a másikat vádolja, majd visszafelé. Az ütközések számának csökkentése és a kockázatmentes utazás érdekében azonban szükséges, hogy a közlekedés minden résztvevője bekapcsolódjon, lelkiismeretből cselekedjen, teljes mértékben koncentráljon és képes legyen tiszteletet mutatni a versenytársak iránt az autó volánja vagy kétkerekűje mögött. Ez az alapköve és az egyetlen módja annak, hogy javítsuk a közlekedési egyensúlyt.
Biztonság az első helyen
Paradox, hogy mindenki ismeri az elméletet. Vizsgákat tesznek le, és megfelelő ismeretek nélkül nem kapják meg a szükséges engedélyt. A gyakorlat azonban zavaros és gyakran messze áll a szabályoktól.
A figyelmeztetés és a zavartalan környezet biztosítása mellett számos tipp és trükk létezik arra, hogy a vezetés során biztonságosabban érezd magad. Ezek a három nem érdemelnek háttérbe szorulást.
-
Álnyomó jelzőfény — a motorosoknál a jelzőfények nem kapcsolódnak automatikusan, ezért folyamatosan ellenőrizni kell, hogy nem adsz-e jelzést az egyenes menet során az irányok felé vagy fordítva.
-
Korlátozott tér — a motorkerékpár kisebb, mint az autó. Ez azonban nem jelenti azt, hogy kevesebb helyet kellene kapnia az úton vagy sűrűsödni a középső sávnál, ahol a baleset vagy az autóval való ütközés kockázata nő, mivel az autó sofőrje nem fog hajlandóan balra váltani az előzés során. A motorosnak úgy kell vezetnie, hogy jól látható legyen.
-
Halálszög indikátor — ez a funkció hiányzik a motorkerékpároktól, csak az autók rendelkeznek vele. Amint azonban a motoros a motorjában lát egy fényt az autó tükrében, a motorosnak tudnia kell az autós jelenlétét és teret kell adnia neki a manőverekhez.
A motorozás nem csupán a szabadságról és a pillanat élvezetéről szól. Gondolni kell a biztonságra is. A motoros ruházat és az általános felszerelés semmiképpen sem hiányozhat egy megfelelő reflex mellény nélkül. A motoros felszerelés nem csak a stílusról szól, hanem elsősorban a szabályok betartásáról. Csak ezután jön a szórakozás.
Láthatóság
Sok motoros a fekete klasszikust választja. Kiválóan illeszkedik erős gépekhez, durva és titokzatos. Maga a gyártók is tudatában vannak ennek, és kínálatuk nagy részét éppen a legsötétebb árnyalatban tervezik. Bár látványos és luxust sugároz, az utakon hiányzik a fekete monolit varázsa. A motoros rosszul látható, és reflex elemek nélkül nem meglepő, hogy sok autós csak utolsó pillanatban vagy egyáltalán nem észleli a gyors autósokat.
Nincs értelme az ütközés felé tartani. Elég, ha kiegészíted a motoros felszerelést egy reflex mellénnyel vagy egy diszkrét alternatívával, hogy felhívd magadra a figyelmet a közlekedésben.
Reflex mellény
A neon sárga mellény ideális segítő az utakon. Nem csak baleset vagy a közlekedés többi résztvevőjének segítése esetén, hanem rossz időben vagy átláthatatlan úton is jól jön. Az ár rendkívül alacsony, a súly pedig is alacsony, a tárolhatósága kiváló. Befér a motorülés alá vagy a bőr dzseki zsebébe.
Reflex pántok
Aki nem akar úgy kinézni, mint egy mozgó közlekedési kegyet, választhat egyszerű “kšíreket”. Ezeket a bundán keresztül lehet bekötni, és meghúzni úgy, hogy illeszkedjenek a testméretekhez és vezetés közben a helyükön maradjanak. A mellényhez képest minimalista kivitelezésről van szó, és még kompaktabb megoldást kínál arra, hogy az utakon látható maradj.
Reflex elemek
Nem olyan hatása van, mint a két előző változatnak, de jobb, mint a fekete kombinéza. Ezüst csíkok vagy jelvények, logók és panelek elegánsak, nem zavarják a motoros dzsekit és egyben jól láthatóak a többi autós számára.